Enano vs the field - Reisverslag uit Santa Fe, Argentinië van Imreël van der Sloot - WaarBenJij.nu Enano vs the field - Reisverslag uit Santa Fe, Argentinië van Imreël van der Sloot - WaarBenJij.nu

Enano vs the field

Door: Imreël

Blijf op de hoogte en volg Imreël

22 Februari 2017 | Argentinië, Santa Fe

Zo daar ben ik weer!

De laatste weken van mijn stage periode zijn in gegaan, echt super jammer maar dat mag de pret niet derven!

Ik zal jullie weer een beetje op de hoogte stellen van de afgelopen weken.
Op het bedrijf zelf ben ik erg druk geweest met het vervolg van mijn onderzoek en met het helpen van collega's tijdens hun werkzaamheden.
In middels zijn de laatste teju's al een tijdje uitgekomen en zitten ze allemaal in hun nieuwe thuis voor de komende maanden. om de dag geven we ze te eten en we zijn bezig geweest met het maken van foto's om ze extra goed te kunnen herkennen voor het geval de markeringen wegvagen als ze groter worden.

Ook ben ik bezig geweest met een onderzoek van een van mijn collega's wat wederom met de teju's te maken had. Hierbij hebben we de beesten getest op fitheid. om een duidelijke analyse te krijgen hebben we de nesten in verschillende temperaturen uitgebroed en hebben we ook nesten met beesten uit het wild gebruikt. eerst moesten we ze allemaal weer meten en wegen en vervolgens gingen ze de "racebaan" op, een apparaat die de snelheid van de dieren meet. Om het beste te kunnen testen was het nodig dat de dieren een lichaamstemperatuur van minimaal 30℃ hebben. Na de race gingen de dieren op een loopband waar we bij hielden hoe lang ze dit volhielden.

Op het werk ben ik naast de gewone werkzaamheden veel bezig geweest met het uitwerken van mijn onderzoeksopdracht en de rest van de stage verslagen en negen februari kwamen de eerste kaaiman latirostris uit waarna de rest langzamerhand volgt. De peik moet nog komen dus dat is nog een beetje volhouden!

De hoogtepunt van de afgelopen weken is voor mij toch wel echt de trip het veld in waar zelf ook het water in moesten om de nesten van de kaaimannen in het riet moesten gaan zoeken. Na een trip van ongeveer drie en een half uur kwamen we op de locatie aan waar we het ''rietmoeras'' zouden gaan betreden. Dit was echt zo een geniale ervaring! gewoon met de kleren en sportschoentjes aan het water in banjeren en door het riet op zoek naar de nesten. Carlos bleef bij de pick-up staan en bestuurde de drone om ons via de portofoon de juiste locatie aan te geven. Door dat riet heen was echt net alsof ik een Rambo film zat en sneaky in een kamp moest komen:P
Na dat we bij twee nesten de batterijen van cameravallen hebben vervangen volgden we de drone naar een iets droger stukje waar nog twee nesten te vinden waren. Hier heb ik ook uitwerpselen van capibara's gespot alleen de dieren zelf niet helaas.
Ongeveer twee en een half uur hebben we door het moeras gebanjerd en daarna zijn we voldaan maar doodop een paar sandwiches gaan eten. Op de terugweg in de auto hebben we nog een aantal kaaimannen gespot en uiteraard rende ik gelijk naar buiten om ze te zien en op de foto te zetten(helaas duiken ze snel onder als je te dichtbij komt dus jullie zullen genoegen moeten nemen met foto's van ver weg). De rest van de terugweg heb ik nagenoeg alleen maar geslapen omdat ik zo kapot was....

Uiteraard heb ik in mijn vrije tijd ook wat leuke dingen gedaan! Zo heb ik vrijdag avond een potje voetbal gespeeld waarbij ik de warmte een beetje had onderschat.. Na tien minuten had ik mijn halve lichaamsgewicht er al uitgezweet.. maar goed even flink wat water drinken en weer door, opgeven kan natuurlijk niet als je je moet bewijzen in HET voetballand van de wereld:P
Zaterdag ben ik ook uiteraard bij mijn nieuwe Argentijnse lieveling club gaan kijken. Colon Santa Fe. Het was een vriendschappelijke wedstrijd en deze eindigde in 1-1 maar dat maakte het gejuich van het enthousiaste publiek (ook ik) niet minder toen Colon de 1-1 maakte!

Dit was hem voor nu weer! Geniet van de filmpjes en foto's en ik spreek jullie allemaal snel weer!

Groetjes uit Argentina,

Imreel




  • 23 Februari 2017 - 08:41

    Kyriel Van Der Sloot:

    Fantastisch Enano! geniet er nog maar even van! xx

  • 23 Februari 2017 - 11:11

    Jolande:

    Superleuk verslag Rambo Enano!!! En vamos Colónnnnn!

  • 25 Februari 2017 - 20:29

    Gijs:

    Leuk om te lezen en te zien Enano!

  • 28 Februari 2017 - 19:32

    Kisana:

    Superleuk om te lezen enano! Volgens mij is dit een topstage en dan ook nog zoveel
    leuke dingen in je vrije tijd! Geniet ervan! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imreël

Het gebeurt dit jaar echt! Ik ga stage lopen in Argentinië bij een zoölogisch onderzoekscentrum in Santa Fé. Ik studeer Eco & Wildlife op het MBO Helicon in Apeldoorn en zit in het 2e jaar van de opleiding. Veel plezier met het lezen en kijken van mijn reisdagboek!

Actief sinds 10 Dec. 2016
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 14479

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 18 Maart 2016

Stage in Santa Fé

Landen bezocht: