Eerste indruk - Reisverslag uit Santa Fe, Argentinië van Imreël van der Sloot - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Santa Fe, Argentinië van Imreël van der Sloot - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Imreël

Blijf op de hoogte en volg Imreël

19 December 2016 | Argentinië, Santa Fe

Inmiddels ben ik bijna een week in Santa Fe en kan ik een eerste indruk geven van mijn stage.
na een reis van ongeveer 30 uur kwam ik dinsdag avond aan in Santa fe waar ik opgehaald werd door een van mijn collega''s. Ze heeft me naar mijn appartement gebracht. deze ligt nabij het centrum. het is een super mooi appartementje waar ik ontzetten veel ruimte heb (zie foto's).

Woensdag ben ik begonnen met mijn eerste stage dag. ik kreeg een rondleiding door het project en mocht gelijk helpen met een onderzoek waar ze mee bezig zijn. het gaat om een onderzoek hoe de kaaiman(caiman yacare) reageren op de pesticiden die veel in de gebieden aanwezig zijn waar de kaaiman leeft(door landbouw). Verder heb ik de dieren die in het bedrijf aanwezig zijn (kaaimannen, Iguanas en schildpadden) eten gegeven en kennis gemaakt met een deel van de medewerkers.
Donderdag zijn we bezig geweest met een ander onderdeel van dit onderzoek en hebben we bloed afgenomen bij vier exemplaren.
Vrijdag mocht ik aanwezig zijn bij een presentatie over het project en waarom zit dit doen en hoe ze dit doen. Dit zal ik deze week middels een filmpje verder toelichten.

Vrijdag avond zijn we naar een feest geweest. ze houden hier in de aanloop van oud en nieuw "despedidas". hier nemen ze afscheid van elkaar middels een feest met een grote barbecue en wat drinken.

zaterdag ben ik ook voor zo een feest uitgenodigd bij een collega thuis met haar vriendengroep. Ik werd echt super ontvangen door iedereen en het was super gezellig. zondag heb ik het lekker rustig aan gedaan en heb ik de tijd genomen om de stad een beetje te verkennen. tijdens de siesta is er echt letterlijk niemand op straat wat wel een beetje eng was:P

Vandaag zijn we het veld in geweest om eieren op te halen van de iguanas. deze eieren worden gebruikt voor onderzoek(ook weer naar de pesticiden) en voor het uitzetten van de dieren weer. De eieren moesten per nest gesorteerd worden en vervolgens in de incubatie machines worden gedaan. we zijn hier flink druk mee geweest maar het is allemaal gelukt en nu zit ik lekker met een cerveza dit bericht te tikken. Morgen weet ik nog niet wat we gaan doen want we zouden het veld in gaan voor eieren van de Yacare maar dit gaat helaas niet door. wel gaan we dit een andere dag van deze week doen.
ik voeg ook foto's toe zodat jullie een beetje een indruk krijgen van hier!

Hopelijk tot mijn volgend bericht en veel leesplezier!
groetjes Imreël

  • 30 December 2016 - 01:25

    Mark:

    Supervet Enano! Klinkt als een die-hard E&W stage. Veel plezier! :D

  • 30 December 2016 - 20:23

    Jolande:

    Superleuk Enano en mooie foto's! Je kunt daar heel wat leren , lijkt me. Geniet ervan!

  • 20 Januari 2017 - 20:03

    Kisana:

    Superleuk Enano! Ik heb eindelijk ff tijd om bij tr lezen. De eerste indrukken zijn goed. Ik ga nu snel door naar je tweede verhaaltje :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imreël

Het gebeurt dit jaar echt! Ik ga stage lopen in Argentinië bij een zoölogisch onderzoekscentrum in Santa Fé. Ik studeer Eco & Wildlife op het MBO Helicon in Apeldoorn en zit in het 2e jaar van de opleiding. Veel plezier met het lezen en kijken van mijn reisdagboek!

Actief sinds 10 Dec. 2016
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 14485

Voorgaande reizen:

12 December 2016 - 18 Maart 2016

Stage in Santa Fé

Landen bezocht: